Het is mooi geweest!

25 augustus 2023 - Mühlbach am Hochkönig, Oostenrijk

Vakantie is leuk, maar we hebben zin om weer naar huis te gaan! Dus vandaag de laatste blog.

De weergoden zijn het ook met ons eens, vandaag weer heel de dag stralend weer gehad, maar wanneer ik nu uit het raam kijk van ons appartementje dan trekken er wat buien en onweerswolken voorbij. Perfect timing! 👍🏻

Gisteren zijn we op zoek gegaan naar de mooiste vlinders 🦋 en hebben we de ochtend besteed aan een vlinderwandeling vanuit het nabijgelegen dorpje Hinterthal.

IMG_0378IMG_0382IMG_0386IMG_038986757ae4-f6f9-4248-afc9-4479ff6fb1215bd9061d-d3c8-4c22-820d-34c7d13ec9eb

Omdat het al wat laat in het seizoen is, vlogen er niet zo heel veel soorten meer in de lucht, maar de oplettende wandelaar spotte toch nog twee wel heel zeldzame exemplaren 😂

IMG_0380

Omdat het toch wel erg heet was in de zon, is het belangrijk om op tijd pauze te houden. Gelukkig zijn er in de bergen voldoende ‘almen’, van die leuke Oostenrijkse hutjes waar ze ook erg lekkere taartjes hebben 😋

IMG_03958ff874da-3aeb-45c2-a036-a5951c4a8c0a
En Susanne heeft ook het skiwasser ontdekt (een soort frambozenlimonade). Helaas lukt het me nog steeds niet om haar over te halen om te gaan skiën ⛷️

Vandaag waren we voor de verandering weer eens vroeg opgestaan om naar Toni’s almspielplatz te gaan in Muhlbach.

Onderweg in de auto kwamen we tot de conclusie dat een weekje Oostenrijk lang genoeg is, we vinden het hier supermooi en relaxt, maar hebben alle bergbanen en wandelingen die leuk zijn met kinderen wel zo’n beetje gehad. We hadden dan ook niet echt een plan voor onze laatste dag, maar een speeltuin vindt Nikki altijd leuk en Toni’s almspielplatz zag er op Google wel leuk uit. Dus gingen we weer de berg op met de Karbachalmbahn.

Bovenop de berg werden we aangenaam verrast, niet door Toni’s almspielplatz, die er overigens wel erg gezellig uitzag, maar door een flyertje van een andere Alm wat verderop op de berg. Schatzoeken! Zoek 5 gekleurde stenen 💎 op de route naar de Alm en win een kleine prijs!! Vind je de gouden steen ✨ (die 1 keer per dag verstopt wordt) dan win je een grote prijs.

Waar we gisteren wat moeite hadden om Nikki vooruit te krijgen op de berg, vloog ze nu van de ene aanwijzing naar de andere op zoek naar gekleurde stenen 🕵️

64b04eba-2b76-4505-9ed2-e4ada60357a041c16734-df26-4e7f-9045-5c037695218639b3a07c-3b41-48d1-9835-5d16b7ef7e8f

Aan het eind van de route kwamen we bij de Alm, waar Nikki’s enthousiasme direct werd opgepikt door de erg vriendelijke eigenaar. Met een klein beetje hulp vond ze ook nog de gouden steen!!

d61b6c59-0eb0-40fb-b9d5-cdb4d5c735d27dbad8c2-c093-4e68-b855-13b4dd2bfbc8

Een leuke afsluiting van de vakantie!

1. Marleen van Bodegraven:
    25 augustus 2023
    Wat fijn dat jullie nu ook precies optijd ook weer denken het is mooi geweest en het weer ook zo mee gezeten heeft :)
    Leuke laatste momenten ook! Mooie vlinders die 2 haha
    Hele goede terugreis en veel plezier alvast weer op school maandag Nikki!!
    Vond het heel leuk om weer mee te mogen lezen en genieten van jullie mooie momenten!
    Groetjes🤗
  2. Opa en oma:
    25 augustus 2023
    Wouw... Nikki Jij bent een super speurder !! En weer een leuke knuffel . Hoe heet deze knuffel? Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad . Maar ook weer fijn dat jullie weer naar huis gaan . We kunnen niet wachten om jouw weer te knuffelen!!🥰🥰 Rij voorzichtig !!
  3. Judith:
    25 augustus 2023
    Idd leuk om mee te lezen met jullie!
    Prachtige foto's ook weer.
    Zo te horen een leuke laatste dag!
    Hele fijne veilige terug reis 😘
    Xx Judith
  4. Opa Rinus en Oma Lenie:
    25 augustus 2023
    Laten we beginnen met een leuke mop : het begint met een N……en het eindigt op …..neus 😂 Wat een mooie knuffel heb je gewonnen Nikki. Dat was het wel waard he om zo goed je best te doen bij het zoeken naar die gouden steen. Ik geloof niet dat ik hem gevonden zou hebben want het lijkt mij echt een moeilijke opdracht 😨 Ja, en dan…..zit zo’n mooie vakantie er weer op, komt de thuisreis in zicht, begint het gewone leven weer en kan er weer worden nagedacht 🤔 voor de vakantie volgend jaar 😊😂
    Fijne reis en welkom thuis.
    Groetjes 👋👋
    Oplossing mop : Nikki Speurneus 😘