Van bruine benen en slippers naar witte benen en wandelschoenen

21 augustus 2023 - Gemeinde Maria Alm am Steinernen Meer, Oostenrijk

En zo stond ik op zondagnamiddag met Nikki aan het kampvuur marshmallows te maken met de Bollo club…
Wat me meteen enorm opviel? Wat heeft iedereen hier witte benen 🤣🤣
En ik moet heel eerlijk bekennen, ik moet ook nog een beetje wennen, hoe fijn en mooi het hier ook is ☺️
Ik mis het buitenleven op de camping! Tegelijkertijd vind ik mijn luxe appartement met zalige (en stille) bed ook enorm fijn. Tja, het heeft allemaal iets. Ook Nikki denkt er zo over.

IMG_0252IMG_0253

De temperatuur is zeker iets wat we onderschat hebben. Dertig graden is hier ook echt dertig graden, en dus heet.
Toen wij marshmallows aan het maken waren heeft papa dat al even getest en flink lopen zweten op de Prinsenberg. Gelukkig zijn er fijne manieren om af te koelen 🍺 😋

036289dd-9201-4ef0-b3a8-428fe909eee9d9555b72-61c2-4023-8f3d-aaeeb9e312235734ad82-e264-4841-bac1-e9e6efde3c6e

Zo op de eerste dag hebben we bewust Nikki even de ruimte gegeven voor ‘haar’ ding, na twee reisdagen met daartussen een intensieve dag Venetië. En die heeft ze met volle teugen benut in de Bollo club, freubelen en kleuren in het appartement, en nog meer Bollo club. In het appartement slaapt ze op een opklapbed en hoe gaaf is het om deze in de kast te laten staan!? Vervolgens heeft ze de kast aan de binnenkant versierd met zelfgemaakte sterren 🤩

IMG_0269

Vandaag vroeg uit te veren om toch iets actiefs te kunnen doen zonder al te veel te zweten (althans dat was het plan). Op het programma: een bezoekje aan het nieuwe schommelpark bovenop de berg van de hochmais kabelbaan.

Ow ja, Nikki’s (wandel)schoenen, een jaarlijks terugkerend topic. Dit keer niet vergeten mee te nemen, maar ineens veelste klein, de laatste maanden in haar sandalen blijkbaar veel gegroeid. Dus ook dit jaar weer een uitje naar de Decathlon 😁

Terug naar de berg en de schommels. Erg leuk en een keer iets anders! Er stond onder andere ook een watervalschommel, waarvan je minder nat bleek te worden dan verwacht. Na een koud drankje en een flink stuk heidelbeer strudel kuchen (zo’n ding als iemand anders op het terras ook had, vertelden we de serveerster) hebben we ons ook nog aan een wandeling gewaagd, die uiteindelijk pittiger bleek dan verwacht 🥵 🏔️

De watervalschommel (goed kijken)…

IMG_0282

b08e8542-e8e4-4cd3-84dd-4f452c292109
Twee willekeurige andere schommels..

IMG_0287IMG_0290

En een paar kiekjes van onze wandeling en de ‘rit’ in de kabelbaan…

IMG_0285IMG_0293c001a675-2a4a-4c15-8ffd-61946ae7a3e23e677e44-d0bf-49bf-a9f0-dbf8d00da593IMG_0294ffd7ffbd-ded7-4e53-8cc1-b617d9bfb971IMG_0275IMG_0298

Exact om half drie terug zodat onze uitjes ook in de planning van Nikki passen. Mooi op tijd voor de Bollo club voor opnieuw een eet-activiteit (haar hobby, aldus Nikki).

IMG_0299

1. Judith:
    21 augustus 2023
    Ons favo vakantieland Oostenrijk heerlijke fotos zeg!
    Wat een leuk knus bed heeft Nikki 😂.
    Oostenrijk is zo'n zalig vakantieland.
    Heel veel plezier met zijn allen ❤️😘
  2. Opa Rinus en Oma Lenie:
    21 augustus 2023
    Wat ziet dat er heel gezellig uit zeg, en een eetactiviteit hoe heerlijk is dat Nikki 😘
    De watervalschommels zien er cool uit. Geniet van jullie laatste week 💋
  3. Marit Leijten:
    21 augustus 2023
    Wauw mooi! Ziet er echt leuk uit!
    Zie ik jullie binnenkort weer in Nederland?