Sjonge wat spannend…

22 juli 2021 - Tilburg, Nederland

Nou daar gaan we dan…

Ik heb een poosje getwijfeld over het wel dan niet bij gaan houden van een reisblog. Want nee, we gaan geen wereldreis maken van een aantal maanden en nee we gaan ook niet naar een verre (exotische) bestemming. We hebben wel een mooie route door vier landen uitgestippeld die we willen afleggen de komende vier weken. En sjonge wat is dat spannend… in dit Corona tijdperk waarin de regelgeving per land eigenlijk elke dag aangepast kan worden en waarvoor je allerlei extra papierwerk en tests moet regelen. Althans, voor mij is dat wat spannend, voor Peter wat minder ;)
We hopen er toch wel een hele mooie reis van te maken, en dus reisblog-waardig!

Hoe we precies tot deze reis gekomen zijn? Het was Peter die aangaf wel eens een keer wat anders te willen, om specifiek te zijn: een vakantie in Oostenrijk. En hij had in Oostenrijk ook al een tijdje een leuk park op het oog waar in de omgeving met mooi weer super veel te ondernemen is. Nu is Nikki geen fan van lang in de auto zitten (welk kind wel…) dus ben ik gaan kijken welke leuke en kindervriendelijke bestemmingen er op de route lagen. Zo ben ik al snel uitgekomen op Heidelberg. In de weken daarna ontstond het idee om vier weken op pad te gaan, en de reis nog verder uit te breiden. En toen ben ik aan het puzzelen geslagen! Mijn missie: een leuke route met steeds max 4 auto-uren.

Route-puzzel
Onze definitieve (geplande) route kan je bekijken door in het menu op het onderdeel ‘kaart’ te klikken. Onder de kaart staan alle data op een rijtje met de locaties waar we willen verblijven.

Ondanks dat ik wekenlang alle voorbereidingen voor me uit heb geschoven (want gaat onze reis toch wel door?) zitten we er nu op de laatste avond voor vertrek redelijk ‘relaxt’ bij. Groot deel van de spullen die we mee willen nemen ligt klaar, de konijnen zijn naar de opvang en het papierwerk is ook grotendeels geregeld. We zijn alleen nog in afwachting van de resultaten van onze PCR test, welke we nodig hebben om in Duitsland te kunnen verblijven.

En oh ja, Nikki heeft het ook nog een klein beetje extra spannend gemaakt, want die kampt sinds afgelopen nacht met een lichte buikgriep…

1. Mariska:
    22 juli 2021
    Super tof!! Oostenrijk is zooo mooi!
    Fingers crossed dat alles negatief is en dan op naar een toffe reis!
    Veel plezier!!
  2. Marie-José:
    22 juli 2021
    Een hele fijne vakantie, wij gaan 4 weken naar Noorwegen, wij zijn erg benieuwd hoe het daar is!
  3. Judith:
    23 juli 2021
    Oostenrijk is heel erg leuk en prachtig mooi! Het staat bij ons toch wel in de top 5.
    Geniet van je mooie reis. Hopelijk dat Nikki gewoon nerveus is en niet ziek xx Judith
  4. Marleen van Bodegraven:
    23 juli 2021
    Wij zijn 2 jaar geleden ook naar Oostenrijk geweest. Echt heel erg genoten. Prachtig land!
  5. (Ons Pap) en Ma:
    23 juli 2021
    Geniet van jullie mooie vakantiereis en gekozen bestemmingen. Maak er een mooie herinnering van voor later.
    Groetjes en een knuffel voor Nikki.