Dag TsjechiĆ« šŸ‘‹

8 augustus 2022 - Frantiskovy LƔzne, Tsjechiƫ

Vandaag een simpele dag, waar we alledrie ontzettendĀ van hebben genoten. Van tevorenĀ dachten we deze dagĀ eventueelĀ te gaanĀ fietsen en de SvatosĀ rotsen te bezoeken. Vanmorgen viel de keuzeĀ tochĀ op lekker rommelen. Daar hadden we eigenlijk nog niet de tijd voor genomen tot op heden en waren we des te meer aan toe! Dat we niet helemaal een klik hebben met TsjechiĆ« speelt in dieĀ keuzeĀ ook zeker een rol.

De Tsjechische taal is echt werkelijk waar niks van te maken. In landen zoals Spanje, ItaliĆ«Ā en met name de Duits-sprekende landen heb je nog wel enigszins gevoel, hier absoluut niet. Dat bleek wel weer toen ik per ongeluk met karnemelk thuis kwam in plaats van gewone melk. En zo had Nikki per ongeluk choco cornflakes met karnemelk. Oepsā€¦ sorry Nikki šŸ«¢ Ā Ze zat me toch met een paar lange tanden te eten, Peter en ik hadden het niet meer šŸ˜‚šŸ˜‚šŸ˜‚šŸ˜‚Ā

Met mijn ogen ging het nog net zo slecht als gisterenavond, en vooral de zon tussen mijn brillenglazen door was erg pijnlijk. Dus stuurde ik Peter op pad om een hoedje te gaan halen. Een ā€˜klusjeā€™ waar hij weinig zin in had, want volgens hem was het een ā€˜onmogelijke opdrachtā€™. Nou moe, benĀ ik zo lastig? šŸ¤Ø

Ik kreeg al snel dit appje..

28AB4A99-C708-4367-A914-7898C2F0AFF9Ā šŸ˜šŸ‘šŸ»
VerderĀ met de haren gefrutseld, gepuzzeld, spelletje gedaan, ā€¦

CA4AFC9A-C0EF-4607-B7DB-14CCC87AC42B
En de middag in het enorme park dat grenst aan ons appartement doorgebracht. Gewandeld en de grote verscheidenheid aan beelden en fonteinen bekeken.Ā

77AEACC9-DCCE-40A7-8B04-032F483BE020Ā 7E755F5F-72FE-41FD-A85E-512DA938DD7DĀ

35A127B7-F392-4EC4-B831-38078F7FA2D8
Nee, TsjechiĆ« is het niet helemaal voor ons. We missen een beetje de connectie met de mensen, die veelal geen woord Engels spreken en vervolgens weinig moeite doen om iets aan je uit te leggen. Wellicht zijnĀ we niet de juiste Tsjechen tegen gekomen, maar het komt op ons over als een beetjeĀ stug en nors volk.Ā Ook het tegengestelde beeld op straat geeft een vreemd gevoel, de prachtigste gebouwen worden afgewisseld door een vervallen gebouw met een vuilnisbelt in de tuin šŸ¤ØĀ Desalniettemin vinden we het zeker wel leuk om ervaren te hebben. En er waren ook zeker leuke en mooie dingen om te zien!Ā Morgen gaan we richting Hongarije. We hebben enorm veel zin om Budapest te gaan bezoeken!!Ā šŸ˜˜

CC46214C-EFF1-4AC1-9CCE-2C754B55AE0C

Fotoā€™s

1. (Ons Pap) en Ma:
    8 augustus 2022
    Jammer dat TsjechiĆ« niet helemaal aan jullie verwachtingen heeft voldaan, maar gelukkig was het verblijf niet al te lang en reizen jullie door naar andere landen die hier hopelijk wel aan voldoen. Vervelend dat nog zoā€™n last hebt van je ontstoken ogen, hopelijk is dit snel achter de rug. Peter zijn onmogelijke opdracht, het hoedje, kan zeker als geslaagd worden beoordeeld, is het niet het model dan is het wel de foto (selfie) die hij heeft gemaakt. Goede reis morgen en geniet ervan.
    Groetjes Pa & Ma šŸ‘‹šŸ‘‹
  2. Robin:
    9 augustus 2022
    Wij zijn ooit ook, lang geleden in Tjechie geweest. Was ook onze minste vakantie moet ik eerlijk zeggen.
    Maar ondanks dat, genieten jullie lekker zie ik wel:)
    Op naar Hongarije! Have fun.
  3. Marleen van Bodegraven:
    9 augustus 2022
    Jammer dat Tsjechiƫ niet zo goed bevallen is. Praag was wel echt prachtig maar kan niet oordelen over de plekken waar jullie waren. Geniet van Hongarije. Was ook echt prachtig. Lang geleden geweest maar weet het nog goed. Goede reis!