Daar is de zee!

13 augustus 2022 - Krk, Kroatië

Nikki was zo enthousiast geworden van jullie lieve berichtjes dat ze eigenlijk weer de blog had willen schrijven. Maar ze had niks te vertellen 🤣 nou ik wel hoor…

Wat leuk is wanneer je van land naar land rijdt is het verschil in klimaat, cultuur en natuur. Na elke grensovergang ervaar je dat redelijk snel. Elke plek heeft zijn eigen sfeer en dat is eigenlijk wel wat een reis zoals deze zo leuk maakt. Zo gingen we van het ietswat ‘kille’ maar benauwde Tsjechië naar de zuidelijke gezelligheid van Hongarije met bijbehorend aangename klimaat. Beide landen met plaatjes van gebouwen in de steden. Vandaag reden we heuvels van Kroatië tegemoet, en heel veel groen!! Over die heuvels gesproken… nooit geweten dat het binnenland van Kroatië zo heuvelachtig was! 🤔

(moeilijk vast te leggen vanuit de auto, maar toch alvast een poging…)

8866A77F-B961-43CA-905C-8AD6FF7885CD

B48C84BA-90C2-4158-B78A-8877CDAC9DDB076D93F6-25FF-4F66-AA85-436BC062384D

We hebben weer ruim 500km afgelegd richting het zuiden. Een prima rit waarbij we regen, zon, 30 graden, 16 graden en alles er tussenin voorbij hebben zien komen.

Uiteraard is mama wederom de sportschoenen van Nikki in Nederland vergeten 🤨, wat eigenlijk lichte wandelschoenen zijn en daarom zeker zo handig... vorig jaar in de bergen van Oostenrijk en Zwitserland waren sandalen niet ideaal. Gelukkig kom je langs de Hongaarse snelwegen regelmatig een Decathlon tegen met hetzelfde assortiment als in Nederland, en was Nikki inmiddels toch wel toe aan een maat groter. En dus in het laatste stukje Hongarije het nuttige met het nodige gecombineerd, shoppen en plassen/benen strekken in de Decathlon.

De rest van de rit waren we vol verwachting wanneer we de zee zouden gaan zien. Voor Peter overigens toch wel een must-have voor elke vakantie, de zee. Toen we rond vijf uur het vaste land van Kroatië door waren was het dan toch eindelijk zover! De zee!! Helaas stuitten we tegelijkertijd wel op een file bij de brug die we over moesten naar het eiland Krk 😖

Goed kijken, dan zie je de enorme brug naar het eiland (wederom moeilijk vast te leggen):

2FBCCE4F-104D-459C-AC89-94EE4F0C40D1A4E2E998-490A-4431-A52E-A5A6F4545364

In Boedapest kwam gisteren de vraag ‘Wat doe jij voor werk papa? En jij mama?’ Tja… leg dat maar eens uit, belastinginspecteur, aan een zesjarige. Centjes afdragen voor het maken van gebouwen, scholen, wegen, etc. Papa controleert of iedereen dat goed doet. Vandaag bij het betalen van de tol in Kroatië (incl. de nodige uitleg dat dat voor de wegen is) ‘is dat dan ook jouw werk papa?’ Uhmmm…. haha goede connectie gelegd toch 😃

Iets over zessen gearriveerd bij ons volgend avontuur: een tent! Eens kijken of we kamperen (luxe kamperen dan wel te verstaan) ook kunnen waarderen.

Onze camping grenst aan zee:

2E225A3C-3CC6-4028-99FA-B16A692533C8F6F47B76-A2DE-46A2-8ED2-23AE87677FFA 0A738D68-B950-4B37-9DA9-A75AC62C36B6 0F420027-282B-48E8-9C0F-C26AA6288882

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Robin:
    13 augustus 2022
    Ziet er weer leuk uit!! Herken van de zee. Ik heb dat ook wel een beetje;)
  2. (Ons Pap) en Ma:
    14 augustus 2022
    Zo vakantiegangers, na een flinke rit en de nodige indrukken zijn jullie weer op een nieuwe lokatie aangekomen. Fijn dat de reis zo goed is verlopen. Kamperen in een tent, wat gaaf, echt buitenleven 🏕⛺️ (of is dit op voorhand iets te voorbarig) 😂😂 Ik hoop dat de camping aan jullie verwachtingen voldoet er fijne dagen beleven en een goed gevoel er aan overhouden. En…….pas op met Nikki :) voor je het weet controleert ze of jullie het wel goed doen (een connectie is zo gelegd) 😂😂
    Veel plezier en groetjes van ons 👋👋
  3. Judith:
    15 augustus 2022
    Wat leuk een luxe tent! Ben benieuwd hoe jullie dat bevalt haha.
    Heel veel plezier in het groene Kroatië.
    Heel veel groetjes van ons.
    Xxx Judith
  4. Marleen van Bodegraven:
    19 augustus 2022
    Ben benieuwd of de wegen u Kroatië nog steeds zo zijn als 20 jaar geleden. Zo te zien wel meer bruggen... zee waren toen wel heel hard bezig. Geniet van de zee en het prachtige groen :) groetjes ook van Stijn en Linde