Camping life

4 augustus 2023 - Castagneto Carducci, Italië

Gisteren was weer een reisdag. We lieten de fantastisch rustgevende Zwitserse paardenboerderij achter ons en reisden 650 km zuidwaarts richting de Toscaanse kust.

Omdat we 2 jaar geleden uren hebben staan wachten voor de gotthardtunnel, hadden we dit keer thuis al besloten om een andere route te rijden. Via de oostkant van het meer van Genève en dan door de minder bekende st. Bernardspass omlaag richting Genoa. Het bleek geen verkeerde keuze, we konden lekker doorrijden en onderweg genieten van de prachtige uitzichten bij het meer van Genève en de Italiaanse bergdorpjes bij de St. Bernardspass. Zelfs Nikki had de gehele ochtend geen behoefte aan een filmpje en was alleen maar uit het raam aan het turen naar de prachtige omgeving 😁
Van alle ritjes die we tot dusverre tijdens onze reizen hebben gemaakt was dit toch wel een van de allermooiste.
Alleen het rijden door Genoa was wat minder relaxt, erg smal vanwege wegwerkzaamheden, met om de zoveel meter een tunnel (zonnebril op, zonnebril af).

f34fde9c-9808-43d6-b0cc-b1f0563ffa34

Rond 17u reden we de camping op en begonnen we aan het volgende deel van onze vakantie, namelijk ‘camping life’. Waar we vorig jaar nog zeiden: Nooit meer in een tent op een camping, staan we nu…. in een tent op de camping, haha 😂

7170fe09-1172-41c5-b1ee-bf15d237b565

Voornaamste reden is dat Nikki het zo leuk vindt met mini disco, zwembad met glijbaan en andere kindjes om haar heen. Bijkomend voordeel is dat een ingerichte tent net even wat betaalbaarder is dan caravans en chaletjes die tegen de hoofdprijs verhuurd worden.

(aan kindjes hier geen gebrek 😉)

IMG_9946

We moeten nog wel even wennen aan de Italiaanse camping, alles is net even wat minder schoon dan in Zwitserland en de Kroatische camping, en de Italiaanse kinderbedtijd is ook even anders dan ons normale ritme (lees: feestmuziek tot een uurtje of 23u).

Vandaag hebben we ons vermaakt met boodschappen in een mega drukke en chaotische supermarkt, miniclub en rustig aan in het Italiaanse ritme komen, wat prima paste bij het mindere weer van vandaag. Ook echt fijn om niet meteen in 35+ graden te belandden.

5b48a499-25a7-4c7a-ba3c-e922b152d11eIMG_9955

Vanaf morgen wordt het wel heel warm en volop zon ☀️☀️☀️ Benieuwd of we de smaak van ‘camping life’ dan een beetje te pakken krijgen.

1. Judith:
    4 augustus 2023
    Ben benieuwd of het bevalt in de tent.
    Fijn dat de reis voorspoedig verliep. Heel veel plezier ❤️❤️
  2. Opa Rinus en Oma Lenie:
    5 augustus 2023
    Ja, ja, riskante uitdaging van jullie 🙃 vanuit luxe naar een nomade onderkomen 😂😂. Maar pas op…..dit kan de aanzet zijn naar een verslaving. Jullie zijn gewaarschuwd ! Wat heerlijk dat Nikki er zo van kan genieten, al zullen het voor haar niet zulke late uurtjes worden als bij de Italiaanse kinderen. Maar mijn vermoeden is dat Nikki aan het einde van de dag wel aan rust toe is. Veel plezier en geniet van wat komen gaat. 👋👋
    Groetjes.
  3. Angelique:
    6 augustus 2023
    Ik ben ook super benieuwd hoe het jullie gaat bevallen! Wel super dat de weersovergang zo prettig verloopt. Heb ik wat foto's gemist van die prachtige route? Jullie klinken dolenthousiast en als het voor Nikki nóg leuker is dan een filmpje..dat moet het écht mooi zijn:-D
    Heel veel plezier in campinglife!