De helft

12 augustus 2023 - Castagneto Carducci, Italië

We realiseerden ons vanmorgen ineens dat we vandaag precies op de helft van onze reis zitten. Het verbaasde ons in positieve zin: ‘pas’ op de helft, terwijl we voor ons gevoel al best wel weer wat gezien hebben, en behoorlijk wat Quality time hebben doorgebracht met drieën. Tegelijkertijd merken we dat we nu pas 100% relaxt zijn en helemaal onszelf (dat heeft echt even geduurd bij ons beide), en dat vier weken ons dus prima past.

Italië ‘past’ ons ook prima, het is een bestemming waar we onszelf volgend jaar weer naar toe zien gaan. Het is het eerste en enige land waar ik, Susanne, zonder enige voorbereiding een dag op pad kan gaan (voelt heel vreemd en kaal als je dat niet gewend bent). Ik kan hier overal broodjes eten en dineren, zonder iets te regelen, het eten is hier heel puur en met olijfolie. Het weer is heel constant (=heet, 30 graden) en de mensen zijn super aardig, kindvriendelijk en behulpzaam. De steden zijn hier elke keer weer verrassend mooi en er zijn nog voldoende plekken om te ontdekken.

Wat betreft de plek waar we nu zitten…
De vraag is al geweest of we ook nog naar Florence gaan. Willen we wel heel graag, maar twee uur rijden (enkele reis) is ons net even iets te ver. Helaas! Dus dat bezoekje komt hopelijk in de toekomst nog! We hebben wel nog wat kleinere dorpjes in de buurt die we willen bezoeken. En eventueel Lucca, net boven Pisa.

Vanmorgen hebben we lekker een strandwandeling gemaakt. Nikki heeft genoten van mooie steentjes verzamelen en het lekkere water, om zich vervolgens weer te storen aan het zand op haar voeten en in haar badpak 🤣
Een wandeling wilt ze nog wel een keer, maar liggen en relaxen wilt ze alleen aan het zwembad. Haar missie voor deze middag: een nieuwe vriendin vinden die van loomen houdt, want Abby is naar huis… ☹️

Ik ben ondertussen ook al een beetje aan het spieken naar het weer in Treviso, onze volgende bestemming, maar zoals ik nu zie hoeven we ons daar geen zorgen over te maken, of juist wel… 🫣 (=heter, 35 graden).

En vanavond? Lekker weer uiteten, gewoon omdat het kan! 🤩

IMG_3695IMG_3707IMG_3703IMG_3701

1. Mark Leijten:
    12 augustus 2023
    Lucca is zeker een aanrader. geniet van de tweede helft ondanks dat de derde helft ook heel gezellig kan zijn:)
  2. Opa Rinus en Oma Lenie:
    13 augustus 2023
    Wat beschrijf je dat mooi Susanne, jullie beleving tot nu toe. De ontspanning/rust die jij en Peter ervaren, jullie enthousiasme over Italië, het niet hoeven letten op wat je wel en niet kan/mag eten, de fijne dingen die jullie drieën met plezier doen. Heerlijk toch. Als ik dit zo lees krijg ik het gevoel dat het volgend jaar 4 weken Italië gaan worden 😊😊 En nu…..naar de laatste helft van jullie vakantie, maak er wat moois van en geniet van de dingen die komen gaan.
    Groetjes van Pa (en natuurlijk ook van Ma) en knuffel voor Nikki 👋👋