Londen dag 2

8 juli 2025 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Omdat we gisteren nog niet alles gezien hadden stond vandaag deel 2 van onze London city trip op de planning. Iets meer laid back, iets rustiger tempo, maar wel weer veel mooie dingen om te zien 🤩

Vandaag start de route op London bridge station. We hadden bedacht om een rondje te lopen met een aantal hoogtepunten die we gisteren nog niet hadden gezien.

Uiteraard begonnen we met de markthal die praktisch naast het station ligt en waar we graag nog heen wilden, omdat die gisteren gesloten was.

Boro is een erg leuke wijk met allerlei kleine authentieke winkeltjes, restaurantjes, cafés en food stands. Erg leuk om doorheen te slenteren.

27a7b2ce-7f6d-4326-b51c-27d171c22165

Dan over de markthal, bizar dat het hier om 11u ‘s ochtends al afgeladen vol is met etende mensen, van hamburgers tot oesters en kreeft.

542222a2-fb36-462c-84fc-2e43c35085d4c49c5429-a50d-4703-a32b-27fc0d4397d1IMG_9991

Vanuit de markthal zijn we via Shakespeare’s globe en de milenniumbridge richting st. Paul’s cathedral gelopen. 
 

726a8ceb-0544-4aa1-b88c-254b69272452IMG_9993
bc082f63-6daa-4f9e-956e-b7a3504de6ab

d5e976fe-931c-4041-badf-0fe0547d799c

IMG_0002

ac8bb147-773b-4a50-ba24-9d667dce1634IMG_00012da2f32c-3547-45ff-876c-58ae56407a58

Om het aantal stappen vandaag een beetje te beperken, kozen we voor de underground richting London Tower, het oude kasteel. Vanuit hier konden we dan richting de Tower Bridge lopen en vervolgens ‘The Queen’s walk’ langs de Theems. Toen was het tijd voor wat lekkers 😋

bee59742-eed0-44fd-a815-985da3863922ce950f55-9c53-4626-812b-f50832c45690IMG_0005IMG_0003IMG_0009

Gisteren hadden we bij Boro een leuk tentje gezien om de dag met een lekker drankje af te sluiten 🍺
Vooral de wc (en de disco in de gang ernaartoe was hier erg bijzonder).
Mocht je ooit bij de Boro Bar zijn, ga even op de wc op het hobbelpaard zitten 🤩 (helaas geen foto’s 😂)

IMG_0012

Nu tijd om te relaxen. Morgen rijden we verder naar onze volgende bestemming.

dceaa794-2409-4a7e-b82e-e5d34a81d3b8

Foto’s

4 Reacties

  1. Judith:
    8 juli 2025
    Leuke foto's weer. En ik zie zo'n!
    Wat fijn.
    Londen is ook erg mooi zo te zien
    Have fun.
    Xxx Judith
  2. Rinus & Lenie:
    8 juli 2025
    Mooie impressie van jullie 2de dagje Londen. Daarbij hoort natuurlijk Nikki die vergenoegt kijkend en gereed om aan te vallen achter een stevige traktatie zit 😋😋, en Peter die het nodig vindt om buiten de landsgrenzen de naam Berg tot uitdrukking te brengen (hebben we dat al niet eerder meegemaakt ?) 🤔😂 Vele mooie indrukken opgedaan en morgen dus naar South Molton. Fijne Reis 👋👋
  3. Marleen:
    8 juli 2025
    Ohh Londen, zo lang geleden dat ik er geweest ben en jammer dat je er nu een paspoort voor nodig hebt (komt nog wel voor de kinderen ook), maar leuk om weer eens een impressie te hebben en zo te zien echt weer eens de moeite waard! Fijn dat jullie nu ook beter weer hebben! Geniet ervan en ben benieuwd naar de rest van jullie reis :)
  4. Annelies & Adrie:
    8 juli 2025
    Zo te zien een mooie zonnige dag! 🌞 En ook relaxter dan gisteren. Weer erg mooie en leuke foto's 👍 Een fijne reis naar de volgende bestemming. 😘😘